Klantenservice
Van klantenservice naar klantbeleving
De rol van internet in het aankoopproces is te belangrijker geworden om hieraan voorbij te gaan. De oriëntatiefase vindt niet langer plaats in winkels of showrooms, maar gebeurt steeds vaker online. Daarbij zoeken prospects in deze fase gelukkig nog wel contact door brochures aan te vragen of hun vragen middels het contatcformulier van de website te stellen. Vervolgens is een snelle reactie vereist.
Uit onderzoek blijkt een duidelijk verband tussen de snelheid van reageren en de conversie tot order. Wanneer er binnen 1 uur wordt gereageerd, is de conversie tot order maar liefst 24%. Deze conversie daalt echter hard naarmate een reactie langer op zich laat wachten. Het bieden van een goede online klantenservice met een faq is niet afdoende, want de behoefte aan persoonlijk contact blijft bestaan. Niet elke vraag is tenslotte online op te lossen. Om er voor te zorgen dat een klant niet vroegtijdig afhaakt in een bestelproces is een goede telefonische klantenservice onmisbaar! Daarbij kunnen wij uw klanten en relaties helpen met vragen over nota’s, (levering van) producten en diensten.
E-mailafhandeling & leadopvolging
Het kan voorkomen dat u regelmatig te maken heeft met e-mailafhandeling. Voor diverse bedrijven uit verschillende branches verzorgt Viore de opvolging van internet aanvragen, verzorgen we de totale e-mailafhandeling en fungeren we als front office. Onze medewerkers handelen zelfstandig uw klantvragen af en verwerken de meldingen in ons ticketsysteem.